אם אתה עובד עם שטח גינה קטן,יש לזכור כמה אלמנטים עיצוביים מרכזיים. אלה כוללים צבע, מרקם וחלל. אתה יכול להימנע מעומס חזותי באמצעות לוח צבעים מוגבל ולבחור בתכנית פשוטה ומונוכרומטית. לחלופין, ניתן להשתמש בשניים או שלושה צבעים בגוונים שונים. ירוק הוא בחירה טובה, ואתה יכול גם להשתמש בו כדי ליצור עומק רב יותר באזור הגן הקטן שלך. אתה יכול גם להשתמש בתאורה חיצונית כדי להוסיף דרמה ולהאריך את הגינה שלך לשעות הערב.

איך לתכנן גינה קטנה?

אם יש לך שטח מוגבל, אתה יכול להפיק את המירב בגינה שלך על ידי תכנון הפריסה ובחירת הצמחים המתאימים לחלל. עליכם לבחור יבולים הגדלים היטב באזורכם, אך לא תופסים יותר מדי מקום. גינה קטנה זקוקה לכמות מוגבלת של תחזוקה בכל שבוע, ולכן חשוב לתעדף אילו יבולים לגדל. אתה יכול גם להשתמש בחיתוך, כלומר גידול צמחים הגדלים במהירות בין צמחים הגדלים לאט.

אם חסר לכם מקום, שתלו כמה צמחים הגדלים במהירות, כמו זלזלת, ורדים מטפסים ויערה. הפרחים יגדלו במהירות ויוסיפו ניחוח. אתה יכול גם להשתמש בצמחים מטפסים כמו יסמין, המספק עלווה יפה וריח.

דרך נוספת לחסוך מקום בגינה קטנה היא להשתמש במראות גן. מראה פשוטה עשויה סורג צבוע, שער ישן או לוח מראה תיראה נהדר בגינה קטנה. אם אינך רוצה שהמראה שלך תישבר, תוכל למקם אותה קרוב לשולחן. אתה יכול גם להשתמש במראות בסגנון רשת, אשר נוטים פחות למשוך ציפורים.

דרך נוספת לגרום לגינה הקטנה שלך להיראות מרווחת יותר היא לשתול עצים. עץ קטן יסגר את המסלול שלך ויעזור לגינה שלך להיראות רחבה יותר. אתה יכול גם לשקול לבנות קיר תמך, שיהפוך את הדשא שלך לתלול פחות. אתה יכול גם להשתמש בבור אש כמרכז הגינה שלך. זה יכול לשמש לאורך כל השנה, ואתה יכול ליהנות ממנו בעת אירוח מסיבת ערב.

מה חשוב בעת עיצוב גינה קטנה?

בגינה קטנה, חשוב לבחור צמחים וחומרים בקפידה כדי למקסם את השטח הזמין. אתה לא רוצה לנסות לדחוס את כל מה שיש לך לחלל אחד, שרק יגרום לו להיראות עמוס. במקום זאת, בחר צמחים וחומרים שיספקו צבע ומרקם מבלי לצפוף את החלל.

בעת תכנון גינה קטנה, שקול לשתול צמחים בסידורים בשכבות. אלה יתנו אשליה שיש יותר עלווה ממה שיש באמת. ניתן גם לשלב נטיעות ברמת הקרקע עם נטיעות כי הם הרים. אם יש לכם מקום מוגבל, שתלו עצים קטנים שאינם מציפים את מישור הקרקע.

שקול לשתול צמחים רב שנתיים ושיחים המספקים עניין כל השנה. צמחים עם פרחים ריחניים הם בחירה מצוינת. כמו כן, שקול לשתול ירוקי עד וצמחים רב שנתיים. הם יכולים לספק צורה לגינה שלך ולמלא אותו עם פרחים ריחניים בחורף. אולי אפילו כדאי לשקול נטיעת קיר חי כדי ליצור תחושה של המתחם.

גנים קטנים מתעלמים לעתים קרובות על ידי שכנים. למרבה המזל, ישנן דרכים למזער את הבעיה על ידי הצבת סורג או שיח כדי להגן על הגינה שלך מפני נופים. יצירת גידור פרטיות היא רעיון טוב נוסף. תוכלו גם למקם פינת ישיבה או פינת אוכל בפינה פרטית בגינה שלכם.

למה אתה צריך מקצוען כדי לעצב גינה קטנה?

בין אם החלל שלך קטן או גדול, ייתכן שתרצה שאיש מקצוע לעיצוב גינות קטנות. גן טוב צריך להיות מוקד, בין אם זה פסל, עץ מדהים, או סדרה של שיחים. המוקד של הגינה שלך צריך למשוך את העין אל הנוף כולו. חשוב לקחת בחשבון את הסגנון האישי שלך ואת צרכי המשפחה שלך בבחירת גנן נוף.

שטח קטן יכול בקלות להיראות צפוף עם הרבה ריצוף קטן. כדי להימנע מבעיה זו, וודא שהריצוף שלך גבוה מספיק בכדי לספק צל אך משאיר פער קטן לתצוגות הצצה. אם אתה עובד עם שטח מוגבל, שקול לשתול צמח רב תכליתי כגון ויברנום טינוס 'פרת משה רבנו'. צמח קומפקטי זה בעל עלווה מבריקה כל השנה ופרחי חורף ריחניים. הוא מייצר גם פירות יער שהופכים אותו לבחירה מצוינת לחללים קטנים.

תקציב: חשוב לקבוע תקציב לפרויקט שלך, וחשוב לתכנן מראש ולמצוא דרכים לחסוך כסף. אתה יכול להשתמש בקצב פשוט של מטרים בריבוע או באחוז מערך הבית שלך כנקודת התחלה, אך זכור כי מדובר באומדנים כלליים ועשויים להשתנות. העלות הסופית של הגינה שלך תהיה תלויה בעיצוב שתבחר ובמצב החלקה שלך בתחילת הפרויקט.

גינה קטנה דורשת תכנון מדוקדק,במיוחד כשמדובר בבחירת צמחים ואלמנטים קשים. עם זאת, כדאי לזכור כי בקנה מידה קטן יותר לא אומר את החלל הוא נטול יופי ועניין. מעצב גן יכול לייעץ לך על דרכים להפוך את הגן שלך נראה מרווח יותר ויפה, למרות קנה המידה שלה.