חלק מכריע של כל פרויקט גג הוא אטימת גיליונות bituminous. ביטומן, סוג חצי מוצק או צמיגי של נפט, הוא צמיגי ודביק מאוד. הוא מספק את תכונות חסימת המים המושלמות למגוון מבנים. הוא זמין באלפי חומרי גלם. איטום הדבק העצמי של סיקה הוא מערכת ממברנה גמישה אטומה למים. זה מיושם באמצעות אקדח ויש לו אוניית שחרור. לאחר שימושו, ציפוי הדבק העצמי נשאר אלסטי לאורך כל זמן השימוש בו.

גיליון ריתוך הוא חומר נפוץ המשמש לאטימת גגות שטוחים, בריכות שחייה וקירות מרתף. התהליך גוזל זמן, אבל התוצאות שוות את זה. בגלל הגמישות שלו, גיליונות ריתוך ביטומן משמשים יותר ויותר באזור הקיר. חומרים אלה אינם מתאימים לריתוך, אך עדיין ניתן להשתמש בהם באזורים רגישים כגון גשרים. רצועות חד שכבתיות הן חסכוניות יותר ולרוב בעלות תכולת בד של 400 גרם למטר מרובע.

ביטומן נמצא בשימוש נרחב בבניית גשר מכיוון שהוא חומר חזק מאוד. זוהי בחירה פופולרית עבור בנייני מגורים. גיליונות ריתוך ביטומן עמידים יותר מחומרים חסיני מים אחרים. למרות שציפוי מבוסס ביטומן יקר יותר, הוא עמיד יותר וארוך יותר. היתרונות שלו הופכים אותו לבחירה טובה לגשרים. ניתן להפוך את החותם לעבה או דק יותר בהתאם לחוזק הרצוי ויציבות מידתית.

החומר המשמש לבניית הבניין נגזר מגשר זפת פחם. זהו נוזל דביק, צמיגי ועמיד במים. הוא משמש לפעמים לבניית לחמניות וגגות מורגשים. הקורים באיכות גבוהה עמידים יותר ועמידים יותר ליסודות המבנה. זה יכול להיות ארוג במקרים מסוימים. זה הופך את זה לרב תכליתי. חומרים אלה יכולים לשמש גם לאטימת בטון.

גיליונות ריתוך ביטומן יכולים לשמש לאטימת גגות שטוחים, קירות מרתף או בריכות שחייה. קשה לעבוד איתם, אבל יש להם יתרונות רבים. המשטח העמיד במים החלקלק של גיליון ביטומן הוא הפתרון האידיאלי למגוון רחב של פרויקטים. לדבק יש יתרון של גמישות גבוהה, מה שיכול למנוע ממנו להיקרע בקלות.

רצועת הריתוך של אלסטומר היא חומר נפוץ לאטימת גגות שטוחים, בריכות שחייה וקירות מרתף. העיבוד שלו גוזל זמן, ולכן הוא מועדף על אזורים רגישים כאלה. יתר על כן, גשרים ומנהרות רבים משתמשים כלבי ים מבוססי ביטומן. בניגוד לסדינים רגילים, ניתן לרתך כלבי ים. יתר על כן, הם יקרים יותר מהחומרים המוסמכים הסטנדרטיים.

חותם מבוסס ביטומן הוא אמצעי הגנה יעיל לבנייני מגורים. כלב הים באיכות גבוהה יגן על המבנה שלך וימנע מלחות לחדור דרך הזוטר. זה יכול להיות מיושם על כל משטח, אבל התהליך של יישום זה גוזל זמן. כלבי ים ערפילים הם שכבה נוספת של חסין מים שמופעלת על פני הגג. לאחר שאיטום השבב החדש יושם, המטאטא אמור להסתיים בתוך שלושה עד 14 ימים.

כיוון שהתהליך של התקנת גיליון ביט-זוהר הוא גוזל זמן, חשוב גם לשקול את החומר בו נעשה שימוש בבנייה. עבור אזורים רגישים, חומרים עבים וחזקים יותר מומלצים מחומרים מוסמכים סטנדרטיים. כתוצאה מכך, אטימת מערכות גג מבוססות ביטומן היא אחד הסוגים הנפוצים ביותר של גגות. הם מגנים על בטון ועל משטחים אחרים ומונעים מהלחות לחלחל דרך הבטון.

כלבי ים מבוססי ביטומן נועדו להגן על בנייני מגורים מפני חדירת מים. ניתן להשתמש במערכות אלה כדי לאטום מצופים מבוססי בטון וביטומן. הם גם מגנים על בנייני מגורים מפני אש ולחות. בנוסף לזפת, הם משמשים גם לאטימת גשרים. ייתכן שיש להם תכולת בד גבוהה יותר מזו של עמיתיהם. למרות שהאטימה המבוססת על ביטומן עמידה יותר מהקודמת, הסטנדרט דורש רק רצועה חד-שכבתית.

סדק איטום הוא דבק תיקון מהיר עשוי מרכיב אחד. ניתן להחיל אותו על משטחים לחים או יבשים. זוהי בחירה מצוינת לגידול גגות משום שהיא עומדת בתנאי מזג אוויר קיצוניים והיא עמידה בפני אולטרה-סגול. אטימות הן השיטה הפופולרית ביותר לאטימת יריעות ביטומין, אך הן זמניות. תיקוני בטון צריכים להיחשב לטווח ארוך.

פרטים נוספים: איטום יריעה ביטומנית