איתור נזילות באמצעות מצלמה תרמית היא משימה חשובה ביותר, וצריך לדעת כיצד להשתמש בה נכון. במאמר זה נסקור את מה שאתה צריך לדעת ומתי עליך להשתמש בו.

מה אתה צריך לדעת על מצלמות תרמיות?

בעיקרון, מצלמות הדמיה תרמיות משתמשות בחיישן מצלמה כדי לייצר תמונה של קרינת אינפרא אדום "בלתי נראית". זה שימושי ביישומי הנדסה ועיצוב רבים.

הדמיה תרמית שימושית גם באבחון רפואי. זה יכול לזהות חום, שינויים בטמפרטורת העור, הפרעות במחזור הדם ומחלות אחרות. זה יכול לשמש גם לתגובת חירום.

הדמיה תרמית שימושית גם בכיבוי אש. זה יכול לעזור לכבאים לראות מבעד לעשן. זה יכול גם לסייע במניעת שריפות ניצתות בכבשן. ניתן להשתמש בו כדי למצוא תקלות חשמל נסתרות בבתים. זה אפילו יכול לעזור באיתור אנשים לכודים.

הדמיה תרמית משמשת גם בניתוח ארכיטקטורה. זה יכול לעזור להבחין בין בעלי חיים בתנאי ערפל. זה יכול גם לעזור לזהות דליפות אוויר, מתחממות יתר של ACs ודליפות מים.

ישנם סוגים שונים של מצלמות הדמיה תרמית. חלקם מקוררים, מה שאומר שניתן להשתמש בהם בסביבות חמות יותר. ניתן לשלב אותם גם בסמארטפון, מה שמקל על שיתוף ואחסון תמונות תרמיות.

לרוב המצלמות התרמיות יש מצבי צילום סטנדרטיים. מצב הצילום הסטנדרטי עובד בדיוק כמו מצלמות רגילות. עם זאת, הרגישות התרמית גבוהה יותר. זה יכול לעזור לך להבחין בין משטח חם למשטח קריר יותר. הרגישות יכולה להגיע עד 0.05 מעלות.

תכונות נוספות כוללות זיכרון פנימי, כרטיס SD נשלף וקישוריות WiFi.

כלי חיוני לאיתור נזילות

איתור נזילות במצלמה טרמית יכול לחסוך לך זמן וכסף. בין אם אתם מחפשים למנוע חימום יתר של AC או למצוא דליפת מים נסתרת, המכשירים הללו הם הכרח. הם מאפשרים לכם לראות מה יש מתחת לפני השטח וחוסכים לכם את הטרחה של שבירת רצפות וקירות.

מצלמות תרמיות יכולות לזהות מים, אוויר ואפילו חום. הם יכולים לאתר דליפה בשלבים המוקדמים ביותר וליידע אותך מה קורה לפני שהיא הופכת לשריפה. הם יכולים גם להראות לך היכן נמצאים נקודות חמות או קרות, כמו גם את ההבדל בטמפרטורות בין משטח רגיל למשטח שניזוק.

היישום הנפוץ ביותר להדמיה תרמית הוא איתור דליפות. אתה יכול למצוא נזילה במרווחים הקטנים ביותר או אפילו במרחק. זיהוי מוקדם אומר שאתה יכול להימנע מתיקונים יקרים ולהציל את המוניטין שלך.

הדמיה תרמית גם עוזרת לך לזהות בעיות בחיווט חשמלי ומכונות אחרות. ניתן גם להשתמש במצלמה כדי למצוא בידוד חסר בבית קיים. זה אפילו יכול לעזור לך להימנע משריפה שהוצתה בכבשן.

ניתן להשתמש במצלמות תרמיות גם לאיתור שירותים תת קרקעיים. אתה יכול להשתמש בהם כדי למצוא נזילות, עובש, שרצים ונושאים אחרים שיכולים להשפיע על היעילות הסביבתית של הבית או העסק שלך.

מתי כדאי להשתמש בצילום תרמי?

שימוש בהדמיה תרמית לאיתור דליפות הוא דרך שימושית לציד בעיות נסתרות. בניגוד לעין האנושית, מצלמה תרמית יכולה לראות מתחת לפני השטח ואף יכולה לזהות שינויי טמפרטורה עדינים.

ניתן להשתמש בו כדי למצוא נזילות במערכות צנרת תת קרקעיות. אלה עלולים להיות יקרים מאוד לתיקון, והם עלולים להוביל לבעיות גדולות אם לא בודקים אותם.

למרות שזו לא הדרך המדויקת ביותר לאתר נזילה, היא יכולה להוות אינדיקציה טובה להיקף הבעיה. לדוגמה, צינור דולף יופיע כבליטה בתמונה. ניתן גם להשוות אותו לתמונות ממצלמות אור גלוי.

אם אתה רוצה להיות ממש ספציפי לגבי הממצאים שלך, אתה יכול אפילו לקחת אותם לשלב הבא עם כלי הדמיה תרמית שניתן לשלב עם מכשירים ניידים. אתה יכול אפילו לצרף GPS לתמונות שלך למטרות גיאוגרפיה.

הדמיה תרמית יכולה גם לסייע באיתור כלי עזר תת קרקעיים, כולל גז ומים. המצלמות הטובות ביותר יהיו בעלות רזולוציה גבוהה ורגישות תרמית גבוהה. הם יכולים לשמש גם כדי לזהות מקורות פריקה לא חוקיים, אשר מייצרים שינויי טמפרטורה מדידים.

עבור רוב האנשים, השימוש העיקרי במצלמת הדמיה תרמית הוא איתור נזילה. עם זאת, ישנם שימושים רבים אחרים. מספר יצרנים מציעים מגוון דגמים שונים ויכול להיות קשה לדעת איזה מהם הכי מתאים לך.