מגוון זני עצים שונים משמשים בריצוף פרקט עץ. מייפל ואפר הם בין הנפוצים ביותר, עם מינים רבים של אשור וגם היקורי בשימוש. סוגים אחרים של עצים כוללים אקסיה ואלון, ששניהם מקורם במזרח התיכון. בהתאם לסוג העץ, הפרקט עשוי להיות צר או רחב, תלוי בעמידותו וללבוש עמידות. מייפל ואפר הן אפשרויות פופולריות לקומות בבתי מגורים ובבתי עסק.

ניקיון קבוע נחוץ כדי לשמור על הברק והיופי של רצפת הפרקט. יש להימנע משימוש בניקוי פרקט מיוחד מאחר שהוא עלול להתפשט מהגימור ולגרום נזק בעתיד. שימוש בצמר או סמרטוט אבק מיקרו סיבים יכול לעזור לך לשמור על ריצוף הפרקט שלך נראה כמו חדש במשך שנים רבות. רק תזכור להיות עדין עם זה, וזה יימשך הרבה זמן. רצפות פרקט עץ הן מאוד עמידה כאשר מתוחזק כראוי.

פרקט עץ היא בחירה פופולרית בקרב משפחות אריסטוקרטיות. בנוסף ליופיו, הוא גם מעניק אווירה נעימה ואלגנטית לבית. אבל לפני שאתה בוחר להתקין רצפת עץ פרקט בבית שלך, לשקול המקצוענים וקונסולה אם יש לך תקציב מוגבל, לשקול שירות התקנת ריצוף פרקט. על ידי שכירת אומן מוסמך, אתה תהיה בטוח של סיום איכותי ויופי מתמשך.

החיסרון בריצוף פרקט הוא הפגיעות שלו לכתם. הפרקט אומנם פחות רגיש לכתמים, אך הוא גם רגיש לעיוות ולנפיחות עם שינויי לחות. ריצוף פרקט עץ רגיש במיוחד לנזקי לחות במטבחים ובשירותים. זה יהיה עיוות, עובש, ושמנמן, כך ייתכן שתרצה להתקין פרקט עץ מראש לאזורים אלה. רצפות אלה ייראו נהדר לעשורים הבאים.

מה צרך לדעת לפני שמתקינים פרקט עץ?

לפני הנחת ריצוף פרקט עץ, אתה צריך להבטיח כי תת המפלס של החדר הוא רמה ויבש. ודא להסיר ממזרים וריצוף עץ אחרים, כפי שהם יכולים לגרום פערים ברצפה. אתה יכול גם לאפשר לפרקט להסתגל לחדר לפני התקנתו. זה מפחית את הסבירות של פערים בהמשך. בדרך כלל, התאקלמות עץ אורכת שבועיים. אם אתם מתקינים פרקט בבית חדש שנבנה, אתם יכולים להשתמש בקרטונים של פרקט בחדר כדי להתאים את תהליך ההתאקלמות. ודא שאתה צופה לכל תנועה של רצועות עץ במהלך תהליך ההתאקלמות.

לריצוף פרקט פרקט יש היסטוריה עשירה המתוארכת לסוף המאה ה-16. המונח פרקט בא מסגנון תפאורה צרפתי הידוע בשם פרקיטרי (parqueterie), אשר זכה לפופולריות לראשונה בוורסאי ואומץ באופן נרחב ברחבי אירופה במשך העשורים הבאים. ריצוף עץ פרקט מורכב מגושי עץ קטנים או רצועות בתבנית גאומטרית. ריצוף פרקט עשוי ממגוון מיני עצים וסגנונות, מאלון מסורתי ועד למבוק מודרני.

אריחי פרקט הם בחירה פופולרית לריצוף בבתים היום. אריחי ריצוף אלה זמינים במגוון מיני פרקט, וניתן לחתוך אותם לריבועים באורך 9 אינץ ', 12 אינץ' ו-18 אינץ '. רוב ריצוף הפרקט נמכר בקרטונים, מה שהופך אותם קל להתקין את עצמך. הם יכולים להחזיק מעמד עשרות שנים עם טיפול הולם. זה גם זול יחסית בהשוואה לסוגים אחרים של ריצוף. עם זאת, חידוש הרצפה בעצמך יהיה האופציה היעילה ביותר.

ההיסטוריה של רצפת הפרקט מתוארכת למאה ה-17, כאשר אמנים צרפתים החלו להחליף רצפות שיש ברצפות עץ. במאה ה-16, ריצוף הפרקט החליף את רצפת השיש בארמון ורסאי, והתפשט במהירות ברחבי אירופה. התבניות המורכבות דרשו מיומנות טכנית רבה וזמן להתקין, אבל ברגע שהוא הותקן, הרצפות הפכו לסמל של עושר ועושר. בסופו של דבר, ריצוף פרקט הפך לשם נרדף ללוחות ריצוף.

ישנם שני סוגים עיקריים של ריצוף פרקט עץ: עץ מוצק ועץ מהונדס. פרקט עץ מוצק עשוי מפיסות עץ בודדות ואילו פרקט מהונדס משתמש בשכבות רבות של סוגים שונים של עץ על ידי מעטה עץ. בעוד ששניהם מספקים את אותו מראה כולל, ההבדל הוא בסוג העץ בשימוש. סוג אחד קשה יותר מהשני, ולעתים קרובות יקר יותר מהשני. אתה צריך לדאוג לקבוע איזה סוג אתה מעדיף לפני ביצוע רכישה סופית.