ליקויי בנייה מתרחשים כאשר המוצר המוגמר אינו עומד במפרטים או בקריטריונים לביצועים. פגמים אלה יכולים להיגרם על ידי אי עמידה בקריטריונים לביצועים, כישלון פתאומי או התיישבות מוגזמת. כמה דוגמאות נפוצות לפגמי בנייה הן דליפות גג, נזילות אינסטלציה ודליפות יסוד. המשך לקרוא כדי ללמוד כיצד לזהות ליקויי בנייה חדשים. מאמר זה יעזור לך לזהות אותם ולמצוא את הדרך הטובה ביותר לתקן אותם. תן לנו לעזור לך לוודא שאתה מקבל את התמורה הטובה ביותר מהבית או ההשקעה שלך.

מה נחשב לליקוי בבנייה?

אמנם ישנם סוגים רבים של ליקויי בנייה, אך הנפוצים ביותר הם מינוריים או חסרי חשיבות. עם זאת, חלקם מסוכנים יותר מאחרים ועלולים לפגוע באנשים או ברכוש. למרבה הצער, ליקויים רבים לא מתגלים עד הרבה לאחר השלמת העבודה, מה שהופך את ההגנה נגדם למשימה יקרה. אז מה זה ליקויי בבנייה? מה אתה יכול לעשות אם אתה מגלה אחד? בואו נסתכל על כמה דוגמאות נפוצות.

ליקויי בבנייה הוא כל חלק במבנה שהושלם שאינו עומד בתקנים שצוינו. אלה יכולים לנוע בין תכנון לקוי לרכיב מבני המותקן או מתוחזק בצורה לא נכונה. רשימת ליקויי הבנייה האפשריים ארוכה, ואם אכן מתרחש, חשוב לערב מיד מפקח. בהתאם לליקויי הבנייה, קבלן עשוי להיות אחראי אם הוא טועה ביודעין.

ליקויי בבנייה עלול להיגרם גם כתוצאה משגיאת תכנון, כגון ניקוז לא תקין. לעתים קרובות קשה למצוא בעיות אלה ועלולות לגרום לבית לדלוף כמויות אדירות של מים לאחר גשם כבד. דוגמאות אחרות עשויות להיות בעיות מבניות כגון רצפות סדוקות או קורות תמיכה חלשות. התקלה עשויה להיות ברורה, אבל אם אתה לא שם לב לזה מיד, זה יכול להיות ליקויי בבנייה. למרבה המזל, ישנן דרכים להימנע מליקויי בבנייה על ידי הבהרת שאתה קורבן.

מהו ליקויי מבני?

אנשים רבים שמעו על ליקויי מבני אך עשויים שלא להבין היטב מה המשמעות של זה. למרות שקל לתקן פגם קוסמטי, לליקויי מבני יכולות להיות השלכות משמעותיות על שלמותו המבנית של הבית. ליקויים אלה עלולים לגרום לקריסת הבית כולו, וכתוצאה מכך לפציעות קשות ולנזק כספי. במקרים אלה יתכן שאתה זכאי לפיצוי מהאדם או החברה האחראים לנזק. המשך לקרוא כדי ללמוד עוד.

כמה סימנים של ליקויי מבני יכול להיות עדין, ואפילו בלתי אפשרי לזהות. לדוגמה, קונה בניין או בית לא יכול להבחין בקורה סדוקה רצפה או צלחת אדן טרמיטים פגום. עם זאת, זה יכול לעלות אלפי שקלים לתיקון. ברור עוד יותר, תקרה נרקבת או קורת גג עשויים לדרוש תיקונים משמעותיים. אחריות מבנית יכולה להגן עליך מפני כל העלויות הללו ועוד.

ליקויי מבני מתרחש כאשר מסגרת הבניין, כולל יסודותיו, אינה נשמעת. נזק מסוג זה עלול להיות כה חמור עד שיש לבנות את הבניין מחדש. זה עשוי אפילו לדרוש עבודות תיקון נרחבות. פוליסת ביטוח האחריות הביתית מגדירה ליקויי מבני ככישלון של רכיב נושא עומס. חשוב לציין כי פגמים מבניים שונים מפגמים שגרתיים, כמו סדקים בקירות ומי גשמים הנכנסים דרך הגג.

ליקויי בנייה במבנים חדשים?

אחת התלונות הנפוצות ביותר על התפתחויות חדשות היא דליפות. אלה נובעים בדרך כלל מחוסר התקנה נכונה של חלונות או חזית. חלק מהבתים מאופיינים בעיצובי קיר מורכבים שיכולים להכיל אלפי חלקים, ורכיבים אלה עלולים להיפגע מהתקנה לא נכונה. חלונות מועדים גם לדליפות מים, במיוחד אם החותמות אינן מתוחזקות כראוי. כדי למנוע זאת, לשאול על חותמות החלון לפני רכישת בית.

ליקויי נפוץ נוסף בבנייה חדשה מותקן באופן שגוי קווי ניקוז. פתחי אינסטלציה אלה נדרשים ללחץ, אך לעתים קרובות אנשים שוכחים להסיר את הכובעים לאחר הבדיקה. הבעיה היא שהכובעים משביתים את פתחי האוורור. אם אתה מגלה קו ניקוז עם נזילה, בדוק את התקנת מלכודת האינסטלציה. זה צריך להיראות משהו כזה. אחרת, הבניין יכול להיות מוצף. אם אינך בטוח מה אתה מחפש בבית, התייעץ עם עורך דין או מהנדס ליקויי בבנייה.

מספר התלונות הקשורות לבנייה חדשה עלה בשנים האחרונות. מפתחים כבר שבירת הקרקע כדי לפדות על ערכי המאפיינים מרקיע שחקים. אבל עורכי דין, אדריכלים ומהנדסים מקבלים יותר תלונות על ליקויים מבניים מאי פעם. חלק מהמפתחים הללו עשויים לחזור על הטעויות של תנופת הדיור האחרונה. כתוצאה מכך, טפטוף התלונות עלול להפוך במהרה למבול. אז, איך אתה יכול להבטיח כי הבית החדש שלך הוא בטוח? ע"י פניה לחברה המתמחה באיתור ליקויי בניה.

לפרטים נוספים לחצו: ליקויי בנייה, AGALOR