ויסות האנרגיה של קליפורניה צריך לשפר את תכנון מערכות גז כדי להשיג את המטרות האלה. המדינה עומדת בפני זמנים לא ברורים עם יותר מ-20 מיליון בתים תלויים בגז טבעי. המדינה יכולה להפיק תועלת משיעורים נמוכים יותר, מהשפעות סביבתיות מופחתות ופליטות גזי חממה נמוכות יותר אם היא מיישמת תכנון טוב יותר. המדינה עדיין מתמודדת עם אתגרים רבים בכל הנוגע לאספקת גז. החדשות הטובות הן שהמדינה כבר החלה לנקוט צעדים כדי להבטיח שתושביה ימשיכו לקבל את השירותים הדרושים להם.

לאחרונה אישרה הוועדה לשירותים ציבוריים הליך לעידוד תשתיות לפיתוח תהליכי תכנון. סדר זה מציב מטרה לנייטרליות פחמן על ידי מידקנטורי. התהליך יעזור למדינות להגיע למטרה זו. היא גם תאפשר לשירותים לחלוק עיסוקים טובים יותר. למרבה המזל, ועדת השירות הציבורי כבר נקטה כמה צעדים כדי להבטיח שתכנונם יהיה לטובת הצרכנים. אבל הצעד הבא הוא ליישם את התוכניות האלה. בעוד התהליך עדיין מתפתח, כבר ברור שהתהליך חייב לכלול כמה עקרונות בסיסיים.

ראשית, זהה את הדרישות שיש לתועלת להפצת גז. מטרותיה צריכות להיות לשפר את אמינות המערכת ולהפחית את פליטתה. זה נעשה באמצעות תכנון למהימנות, תכנון ארוך טווח ומוכנות לביקוש שיא. מהנדסים אלה יכולים לסייע ביצירת עתיד טוב יותר על ידי שילוב הליכי חיזוי דרישות הגז ו-IEPR של CEC. הם יכולים גם לעזור עם אתגרים רגולטוריים וכוח עבודה.

השלב הבא בתכנון תשתיות הגז הוא לשקול את תפקידם של תשתיות הגז ברשת. הם תורמים חשובים ליעד של הפחתת פחמן, כיוון שהם מספקים גמישות רבה למערכת. ככזה, על הרגולטורים ונציגי התעשייה להבין את תפקידם של תשתיות הגז בדקרבוניקציה ויש לתת הוראות מתאימות כדי להכיר בתרומתם. המטרה היא לשפר את הגמישות והאמינות של מערכות חלוקת הגז.

ועדת השירות הציבורי תחליט עד 2020 אילו מדיניות ותקנות מועילות ביותר לתעשייה ולסביבה. נציבות השירות הציבורי הקימה הליך חדש כדי לקבוע האם על המדינה לעמוד ביעדים אלה. כל השירותים חייבים להיות נייטרליים פחמן עד סוף תאריך זה. התהליך צריך להיות קל לבעלי עניין. כולם צריכים לשתף את התוכניות שלהם ולתעדף אחד את השני. שני המגזרים צריכים לתאם אחד עם השני.

השימוש בגז צריך לשקול אופטימיזציה משותפת כדי למקסם את היתרונות של שתי המערכות. פירוש הדבר ניתוח ועיצוב של מערכת חלוקת הגז הטבעי, הבטחת מהימנות, והוכנה לביקוש שיא. שיתוף פעולה עם בעלי עניין מרכזיים בכל רחבי החברה הוא חיוני. שתי המערכות יוכלו לעבוד יחד באמצעות תכנון משותף. זה יועיל גם לצרכנים וגם לעסקים. נציבות השירות הציבורי מחויבת לצמצם את ההשפעה הסביבתית של מיזמי הגז הטבעי.

הוראת הוועדה דורשת משירותים לפתח תוכנית לציית לדרישות אלה. עד ל ־ 19 במרס 2020 תקבע הוועדה הליך חדש כדי לקבוע מה נחוץ כדי לעמוד ביעדים אלה. ‏ בין החברות נמנות חברת אדיסון (Consolidated Edison Company of New York, Inc), חברת הגז של ברוקלין. ועדת השירות הציבורי תפסוק גם על אתגרי בטיחות, עיצוב תעריפים וכוח עבודה.

הוועדה ביקשה מתשלומי הגז להגיש הצעות ודוחות מצב עד אוגוסט 2020. הוראת הוועדה מתארת את היקף הנושאים ולוח זמנים קבוע. היא גם מסבירה כיצד להשתתף בהנהגת השלטון. חוק זה יגדיר את דרישות האמינות לשירות הגז. השלב 1 של ביצוע החוקים ינסה לקבוע את דרישות המהימנות של מערכת גז. השלב השני יבחן את היתכנות הפתרונות החלופיים. שירות גז לא צריך להתמודד עם כל מחסומים ביישום תוכניות הפחתת הביקוש.

הוועדה תחקור את היתכנות הפתרונות השונים. עד 2020, לרוב המדינות תהיה רשת חשמל משולבת ומערכות גז טבעי. התוכנית שתוצע תגביר את עמידותה של רשת החשמל באמצעות שילוב של רשתות חשמל וגז טבעי. המתכננים חייבים גם לשקול את ההשפעות של אירועים קיצוניים על שתי המערכות. מטרות אלה ניתנות להשגה רק אם תכנון רשת החשמל והגז משולב. ברגע שזה יושג, זה יאפשר את הקואורדינציה המיטבית של שתי הרשתות.