חשוב שנבין שלפעמים דליפות מתחת לריצוף יכולות להתרחש ללא ידיעתנו ויכול לקחת זמן עד שנמצא את הבעיה. זה כאשר המים מחלחלים מתחת לריצוף, מכסה את שומשום או חול. לאחר מכן הוא הופך לשלולית גדולה. לא ניתן לשחרר מים אלה מכיוון שהם לכודים בין קירות לרצפות יצוקות. דליפה מתחת לריצוף היא בעיה שהיא כבר דאגה. עם זאת, מים עומדים או זורמים עלולים לגרום נזק חמור.

  • נזק מבני-מים עלולים לגרום להרס רב. כך גם לגבי מים עומדים. מים מחלידים ברזל מבני, מה שגורם לו להיחלש. המים מחלישים גם את הבטון וגם את חומר האיטום. עם הזמן, חלחול יכול להיווצר, מה שגורם לכדור הארץ לנוע, וכתוצאה מכך סדקים בקירות.
  • נזק לעובש ומיקרואורגניזמים-עובש מהווה סיכון בריאותי חמור שעלול לגרום למחלה קשה לכל מי שנדבק במשך תקופה ממושכת. עובש יכול להיות רעיל, אלרגני ומסרטן. עובש יכול לצמוח באזורים לחים, ולכן חשוב לייבש את מפגעי חלה לפני שתסיר את התבנית. עובש יכול גם לגרום נזק לצבע, טיח וטיח פנים. לצוות השרברבים החכמים יש ציוד מעבדה חדיש לאיתור עובש. אנחנו יכולים לבצע בדיקות באמצעות דגימות שנלקחו המצע מתחת לריצוף.
  • נזק לתשתיות – מתחת לרצפות שלנו טמונה תשתית חשובה כמו מים, חשמל ולעיתים תקשורת. סביבה לחה עלולה לגרום נזק למערכות בתוך המבנה, וזה נכון במיוחד לגבי חשמל. שלמות המערכת נפגעת על ידי לחות החודרת לצינורות החשמל. זה יכול להיות מסכן חיים.

המצע מתחת לריצוף חייב להישמר יבש בכל עת. חשוב לתקן כל דליפה מתחת לריצוף בהקדם האפשרי, ולאחר מכן לייבש את המצע.

למה חשוב לבצע ייבוש חול מתחת לריצוף ?

ייבוש חול מתחת לריצפה קשה מכיוון שהשומשום או החול לוכדים לחות. קשה גם להתייבש באזור בלתי נגיש. מה אנחנו יכולים לעשות? אלה כמה דרכים לייבש חול רטוב מתחת לריצוף.

הרמת רצפה-בשיטה מסורתית זו מרימים מספר קומות ואז ממתינים להתפתחות התהליך הטבעי. למרות שרברבים רבים אינם מודעים לשיטות הייבוש החדשות הזמינות לחול רטוב מתחת לריצוף, הם ממשיכים להשתמש בשיטה זו. שיטה זו יכולה להיות איטית וקשה ליישום. מרתפים הם בעיה נפוצה מכיוון שהם יכולים להיות כהים ומאווררים בצורה גרועה. זה נכון במיוחד בעונות קרות ובאזורים בהם הבטיחות חשובה. לפעמים עדיף להרים רצפות מאשר לא, למשל כאשר חול יבש נמצא מתחת לריצוף במרפסת שמש בקיץ.

הידרציה-אתה יכול להשתמש בדרך יעילה הרבה יותר לייבוש חול רטוב מתחת לריצוף ממה שאתה חושב. ניתן למצוא מכונות יניקה לחות המושכות אוויר לח דרך צינור הולכה מתחת לריצוף. מכונה זו יכולה לשלב שתי פעולות בו זמנית, הכוללות יניקה ועיבוי. מכונות אלה מציעות יתרונות רבים, כולל מהירות, נוחות, בטיחות ומחיר. בהתאם לאזור, גודלו, עומס הלחות ועוצמת המשאבה, מקומות מסוימים יכולים להתייבש תוך מספר ימים. המכונה החזקה של היילו מובאת על ידי צוות החכמים, וחוסכת לך זמן ועלויות. המכונה מתהדרת ביכולת יניקה יוצאת דופן ומופעלת בשקט יחסי, עם תקני בטיחות בלתי מתפשרים.

מה הם השלבים של ייבוש חול מתחת לרצפה?

ייבוש חול רטוב מתחת לריצוף הוא בדרך כלל השלב האחרון באיטום. כל מי שעושה אינסטלציה או מזהה דליפות יוכל לעזור לך להבין את התהליך.

  1. השעיה של דליפה-אתה צריך לחשוד דליפה ברגע שאתה מבחין כתם לחות או עובש נקודה על לוחות. זה יגרום חשבון מים ענק, ובעיות אחרות. במקרה של דליפות או חשדות קלים, מומלץ מאוד להתקשר למומחה לגילוי נזילות.
  2. מים יכולים לחלחל מתחת לרצפות. לרוב זה נובע מצינורות מים, אך גם מהצפות מבעיות ניקוז או סתימות. צוות שרברבים חכמים יש ציוד מתקדם כדי לזהות דליפות סתימות. אנו משתמשים הניסיון הרב שלנו וציוד כדי לאתר את מקור הדליפה ולספק פתרון. אנו מצוידים במצלמה תרמית וציוד אקוסטי וכן בציוד לגילוי שדות מגנטיים.
  3. תקן את מקור הדליפה. לאחר שאיתרנו את מיקום הדליפה המדויק, נוכל לתקן אותו לפי הצורך על ידי פתיחת ניקוז, החלפת צנרת או שחרור סתימות.
  4. הכנות לייבוש-לאחר הדליפה קבועה, אפשר לפנות ולייבש. אנו ממפים את האזור הרטוב לפני הייבוש. יש לנו מפה, לקדוח אריחים נקודת 50 מ מ במקומות אסטרטגיים כדי לאסוף לחות. קידוחים אלה ממוקמים לרוב מתחת לרהיטים או בסביבות לחות. יש לנו גם את האפשרות של פתיחת פוגות (הרווחים בין קומות) בקוטר 2 מ מ, שאיבה מן הדלתות.
  5. ייבוש וסגירה – אנו מוודאים כי ציוד הייבוש אינו נפגע מהפעילות המתקיימת באתר. צינורות היניקה של היילו מוכנסים ומופעלים. זוהי מכונת יניקה שקטה במיוחד בה תוכלו להשתמש בכדי לשמור על שגרה במקום במהלך הייבוש. אנו מבצעים בדיקות נוספות על מצע החול מתחת לרצפות לאחר הייבוש. זה נעשה באמצעות חיישן לחות וציוד מעבדה שלנו כדי לזהות עובש.

כמה זמן לוקח לחול שמתחת לריצוף להתייבש?

קידוח במקומות מוסתרים תחת הארונות היא דרך טובה כדי לייבש חול רטוב. אם אתם מתכננים להשתמש פרקט, זה יכול להיות עד 4% לחות. אנו מייבשים את החול באזורים עם לחות גבוהה יותר מהתקן הישראלי. זה מפחית את עלויות הייבוש וחוסך כסף.

איך אפשר לייבש חול בשמש?

מכונות ייבוש תת רצפתי משמשים לייבוש הרצפה דרך קידוח. לאחר מכן מתחברים המכונות לשאיבת מים ולחות מתחת לריצוף, ולהעברתם לצינורות הביוב הביתיים. התהליך היבש יכול להיעשות על פי התקן הישראלי, עם מקסימום 6% לחות.